Weer even een update

15 september 2020 - Wichita Falls, Texas, Verenigde Staten

Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje van ons. Inmiddels is ook hier het ´normale´ leventje begonnen. Zoals ik aan het einde van ons vorige verhaal vertelde was Lizz de eerste dagen erg verdrietig op het schoolplein. We mochten helaas niet mee naar binnen en moesten haar dus bij de deur afzetten. Oh mijn god, wat doet dat pijn om je kleine meisje zo naar binnen te zien gaan. Dan bedenk je je wel......omdat wij dit avontuur perse aan willen gaan moet Lizz maar doen wat wij willen. Hier heb ik zelf het weekend na de eerste schooldagen wel even last van gehad. Willem daarin tegen een stuk minder, maar goed we weten inmiddels dat mannen toch van een andere planeet komen dan de vrouwen hahaha. Vervolgens zijn we met een frisse moed de nieuwe week weer gestart en ook de maandag had ze het er in de ochtend erg moeilijk mee. En vanaf de dag erna gaat ze iedere ochtend met een dikke smile naar school. Ze vind het zo ontzettend leuk op school. Onvoorstelbaar dat die omslag van de één op andere dag gemaakt is. Ze vraagt nu zelfs in het weekend wanneer ze weer naar school mag. Echt zooo super trots op Lizz hoe ze het doet !!! Ze zijn hier op school ook super erg betrokken bij de kinderen, of het nu een leerkracht of een directrice is. Echt een heel groot verschil met Nederland. Ik kan het niet in woorden uitleggen maar dat moet je zien en voelen. We hebben voor ons gevoel een goede keuze qua school gemaakt.

Willem heeft het ook nog steeds erg naar zijn zin op het werk (gelukkig maar, want ik was nog niet van plan om naar huis te komen). Iedere dag leert hij weer nieuwe dingen. Het is ook heerlijk om in de ochtend samen te ontbijten en in de avond samen te eten. Dat was in Nederland vaak wel anders door de vertraging van de treinen. Willem brengt Lizz in de ochtend naar school en ik haal haar in de middag weer op. Dat scheelt een hoop tijd (al heb ik overigens alle tijd....schaam, schaam) Even naar school brengen of even ophalen daar zijn we bijna een uur mee bezig dus bijna 2 uur per dag anders en Willem moet toch naar de basis rijden.

En ook ik heb inmiddels mijn eigen dollars verdiend......Yeahh. Al ben ik de komende jaren nog afhankelijk van Willem zo kan ik dan af en toe ook zelf een komkommer of hamburger kopen en financieel bijdragen hahahaha. Nee geintje, maar ik ben inmiddels begonnen met mijn eigen salonnetje aan huis en heb al wat klantjes gehad. Zelfs al een internationale klant. Ik vind dit vooral erg leuk om mijn sociale contacten op te bouwen, want ik ben niet van plan om de komende jaren als één of andere einzelganger te gaan leven. Dus erg leuk om dit te doen !!!

Vorige week was het Labor day dus we hadden een lekker lang weekend. We zijn richting de golf van Mexico gereden (ongeveer 6 uur). Dat is voor Amerikaanse begrippen om de hoek dus wij passen ons maar aan aan de Amerikanen. We hadden vooraf een hotel geboekt dus kwamen we daar in de avond rond 22.30 aan bleek dat de reisorganisatie deze gecanceld had. En ja, Labor day is een feestweekend dus het hotel zat vol. Nou daar sta je dan en nu......de reisorganisatie konden we natuurlijk zo laat niet meer bereiken dus hebben we via internet gekeken of er ergens in de buurt nog wat vrij was. En gelukkig was dat het geval. Altijd een stuk duurder natuurlijk als dat je vooraf boekt maar we waren wel toe aan een lekker bedje. Vervolgens hebben we lekker 2 stranddagen gehad. Het zeewater was zelf 30+ graden. Heerlijk was dat. Er zwommen zelfs op een aantal meter van ons een aantal dolfijnen. Super tof om dat zo dichtbij in het wild te zien. Op de laatste dag van het weekendje zijn we naar een klim bos gegaan, met touwen, ladders noem maar op. Willem en Lizz gingen dat samen doen. Ik kon ´helaas´ niet mee, want er moet toch iemand foto´s maken. Dus had ik een goed excuus om niet mee te gaan. Lizz heeft wel 10x gezegd dat ze dit zo super tof vond. Ook hierin blijkt dat ze weer meer op haar vader lijkt dan op mij hahaha. Het eerste wat ze zei toen ze klaar was: Mama, maar goed dat je niet mee bent gegaan, want dit was echt niks voor jou geweest........Nou bedankt kind TOP !! Ze kent mij dus ook al aardig goed !!

We zijn onze volgende trip alweer aan het plannen. We hebben goedkeuring gekregen om met Thanksgiving (eind november) te reizen buiten de restricties om. We hebben dan een week vrij dus gaan lekker een weekje naar New York. De corona was in het begin super erg daar, maar in New York is het in verhouding minder erg dan waar we wonen. Overigens is de corona hier flink aan het dalen. Maar ik ben bang als de toeristen dadelijk weer gaan komen dat de besmettingen weer flink zullen oplopen, dus wij vinden het niet zo erg dat Amerika nog op slot zit.

Verder zijn onze weken redelijk hetzelfde als in Nederland, maar we proberen hier in de weekend toch wel leuke dingen te doen en zoveel mogelijk van het land en de omgeving te zien.

Tot snel,

Liefs Willem, Mayke en Lizz

1. Lisette:
    15 september 2020
    Wat goed Lizz dat je naar je zin hebt op school en zie ook al vriendinnetjes!
    En wat kun je al goed Engels schrijven.
    Prachtige foto's.
    Gr van Eric & Lisette 🥰
  2. José Claessens:
    15 september 2020
    Fijn Lizz, dat je het naar je zin hebt.
    Prachtige foto's weer.

Groet René en José
  3. Paola:
    15 september 2020
    Wederom weer een heerlijk verhaal om te lezen. Fijn dat het zo goed gaat op school met Lizz. En met jullie alle 3 zo te lezen. Super!
    Groetjes, ook van Luuk en Liz aan Lizz
  4. Iris Blaaupot:
    Leuke update weer!
    En leuk hè post uit Frankrijk😉
    Nora moest een kaartje naar lizz sturen.
    Snel weer even bellen.
    Xx
  5. Frank en Anke:
    16 september 2020
    Goed om te horen dat Lizz het nu zo naar de zin heeft op school en fijn dat jullie allemaal de draai hebben gevonden. We wachten weer op je nieuwe verhaal. Heel veel groetjes en liefs Frank en Anke.
  6. Toon Creemers:
    16 september 2020
    Mooi om te horen dat het allemaal goed gaat en kun je de vrouwen daar tenminste een moderner kapsel geven als ze dat willen
  7. Bianca:
    18 september 2020
    Heerlijk weer om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien . Fijn dat jullie vol op genieten .
    Liefs 😘
  8. Denice:
    20 september 2020
    Leuke update, fijn te lezen dat jullie alledrie een eigen plekje hebben gevonden en zo mooi meedraaien (willem op het werk, lizz op school en mayke haar kapsalon) Ga zo door en blijven genieten van het avontuur!