Alweer 2,5 maand hier

24 augustus 2020 - Wichita Falls, Texas, Verenigde Staten

Hallo Allemaal.

Het heeft eventjes geduurd maar hier is weer een update vanuit het nog steeds hete Texas.

Inmiddels zijn we alweer 2.5 maand hier en wat gaat de tijd snel, vooral voor Willem. Inmiddels is Willem wel helemaal gewend op z´n werk en heeft zijn draai al aardig gevonden. In principe zit hij van maandag t/m vrijdag op kantoor. Hij begint vaak vroeg zodat hij meestal ook weer rond 16.00 thuis is. Dit is wel even lekker tegenover het ritme van Breda. Willem is hier een beetje de regelneef van het Nederlandse detachement dus vanalles regelen en doen. Lizz en ik hebben onze draai ook wel al aardig gevonden al werd het wel tijd dat Lizz naar school ging. Wij hebben samen bijna 5 maanden 24/7 met elkaar doorgebracht. Vooral sinds dat we hier zijn zijn we altijd samen. Ik moet zeggen ondanks dat ze helaas geen kinderen om zich heen heeft gehad de afgelopen tijd dat we hier zitten heeft ze het echt super goed gedaan en zich amper verveelt al moest ik haar soms wel dagen vermaken. Maar ook dit is wel lekker om even quality time samen te hebben. Cupcakes bakken, veel knutselen, zwemmen, shoppen, spelletjes doen en alleen maar leuke dingen doen.

Inmiddels hebben we alle Nederlanders die hier zitten wel gezien, alleen door de Corona wordt er voorlopig niks georganiseerd in groepsverband dus helaas laten de leuke dingen nog even op zich wachten. We krijgen best wel strenge regels opgelegd vanuit de vliegbasis. Je mag alleen afreizen naar groene staten (bijna alles is rood of oranje), we mogen nergens binnen iets eten of drinken, alle grotere en drukke plekken moeten we vermijden. Nu zul je misschien denken ach dat maakt toch niet uit, dat betekent voor ons dat we heel veel in en rondom ons huis verblijven. Waarschijnlijk gaan er voor Willem iets andere regels gelden omdat hij vooral alleen werkt en dus niet zoals alle andere met mega veel mensen in contact komt. Overigens kan Willem na een vakantie of reis ook thuis werken (soort quarantaine). En aangezien je nu ook geen sociale contacten kunt opbouwen is dit soms best lastig, zeker omdat we in Nederland een redelijk druk sociaal leven hadden. Iedere dag zag ik een aantal van mijn vriendinnen, iedere week wel ergens op de koffie, even naar Opa en Oma toe, dan weer een borrelavondje met vrienden, gezellig even met iemand de singels lopen en bijkletsen. Dat zijn dingen die vooral ik heel erg mis. Maar ook dit komt goed, het is een kwestie van je eigen weg hierin zoeken. Ze hebben ons van te voren verteld dat het een emotionele rollercoaster is met ups en downs en zo is het !!

Maar goed nu even genoeg sentimenteel gedoe en geklaag gehad. Wat hebben we het hier toch heerlijk. Altijd mooi weer, heerlijk zwembad in de tuin, altijd buiten ontbijten en eten, tot 's avonds laat buiten borrelen. Volgende week hebben Willem en Lizz een lang weekend vrij dus dan willen we even kijken of we een paar dagen weg kunnen gaan.

Vorige week zijn we bij een oud collega van Willem op bezoek geweest die in Dallas woont. Hun hebben 3 kinderen waarvan 1 meisje die een jaar ouder was dan Lizz en dat klikte meteen. We hebben die dames de hele middag en avond niet meer gezien. Ook wij hadden een gezellige dag en lekker gekletst. Uiteindelijk waren we om 23.30 thuis dus dat was een geslaagde dag.

Een paar weken geleden kregen we een lijst van school van de schoolspullen die we aan moesten schaffen. Hier moet je dus werkelijk alles zelf aanschaffen van schriftjes, stiften, kleurpotloden, krijtjes, gummen, noem maar op. We hoeven nog net niet de boeken te kaften haha. Ook stonden op de lijst mondkapjes, sanitizer, vochtige doekjes en tissues. Oh mijn god welkom in het Corona tijdperk !! Vorige week dinsdag was er een dag: Meet the teacher, dus hier kon Lizz zien wie haar nieuwe leerkracht werd. Ze heeft een homeroom teacher (vaste juf) en daarnaast heeft ze nog 3 juffen voor math, sciens en music & art. We waren welkom tussen 10.30 en 11.00 dus ik had met Lizz afgesproken om van te voren haar Nederlands huiswerk te maken en daarna richting de school te gaan. We stonden 's morgens om 08.00 op, lekker buiten ontbeten en toen wilde we naar binnen.......shit de deur in het slot gevallen (wat eigenlijk nooit kan gebeuren van de buitenkant) oke en nu??? Telefoon lag binnen, geen sleutel bij, schoenen stonden binnen. Jaaa daar sta je dan met je goede gedrag KUT KUT KUT. Samen met Lizz ben ik op mijn blote voeten naar allebei de buren gelopen om te vragen of ik Willem even mocht bellen zodat hij naar huis kon komen om de deur te openen. Maar helaas maakte allebei de buren niet open, waarschijnlijk lagen ze nog in bed 's ochtends vroeg. Oke en nu??? Oh wacht een straat verder wonen Nederlanders dan ga ik daar even aanbellen (inmiddels heb ik in de tuin nog ergens slippers gevonden gelukkig) maar ook die maakte niet open. En inmiddels begon de tijd te dringen want we moesten naar school.......daar kwam een mevrouw aangelopen met een hondje dus ik er op af gestapt en het hele verhaal uitgelegd en of ik even gebruik mocht maken van haar telefoon. Geen probleem we moesten maar even meelopen want ze woonde hier om de hoek......nou hier om de hoek bleek 20 min lopen te zijn, maar goed we hadden onze ochtend wandeling weer gemaakt. En nu maar hopen dat Willem opnam en gelukkig was dat het geval. Dus we hebben weer wat meegemaakt hoor. En donderdag was het dan zover, de 1e schooldag. Oh wat heb ik die nacht slecht geslapen. Lizz deed het erg goed met wegbrengen en helaas mochten we niet mee naar binnen vanwege de Corona dus moesten we haar bij de deur afzetten. Zoo sneu om te zien dat ze alleen een school binnen moet waar ze niemand kent en vooral de taal niet spreekt. Ik heb er wel wat traantjes om gelaten. Om 10.00 werden we gebeld dat het erg goed ging met Lizz dus dat was fijn om te horen. Om 15.30 hebben we haar opgehaald en het eerste wat ze zei: Ik snapte er geen reet van, maar daar hadden we haar al voor gewaarschuwd. En toen ze eenmaal ging vertellen waren er wel degelijk dingen die ze had begrepen die dag. Ze had ook meteen met 2 meisjes uit haar klas gespeeld. Vrijdagochtend was ze wel heel verdrietig toen we haar hebben weggebracht maar uiteindelijk had ze toch weer een leuke dag gehad. De kinderen worden hier ook allemaal weggebracht en opgehaald in een soort drive. Je rijd een rondje en 's ochtends springt je kind uit de auto en 's middags springen ze er weer in. We staan steeds weer te kijken van de gewoontes in dit ´bijzonder´ land.

Morgen gaat het normale leventje beginnen. Willem gaat gewoon de hele week naar zijn werk en Lizz iedere dag naar school. We vertrekken 's ochtends om 07.30 van huis en we zijn om 16.00 weer thuis. Daarnaast heeft Lizz op maandag om 16.45 alweer Nederlandse skype les en ongeveer 4 uur huiswerk in de week van Nederlands via de wereldschool en daar zal binnenkort ook het Amerikaanse huiswerk bijkomen. Verder doe ik op dit moment 1 á 2x per weer aerobics en ga ik iedere donderdag ochtend helpen bij de voedselbank. Nu Lizz naar school is heb ik ook de tijd om mijn eigen ritme en bezigheden te gaan vinden maar dat komt helemaal goed !!! Tot snel.

Liefs Willem, Mayke en Lizz

1. Gijs:
    24 augustus 2020
    Leuk weer om te lezen.
    Succes met het normale leven de komende tijd.

Groetjes, Gijs
  2. Kim:
    24 augustus 2020
    Mooi verhaal weer!! Zo knap van jullie en vooral van Lizz ook met dat vele huiswerk 👍 😘
  3. Denice:
    25 augustus 2020
    Lachen zeg die drop drive voor de kids hahaha. Ik heb met Norah alle foto's en video's bekeken dus we zijn weer helemaal up to date! Norah vindt de schoolspulletjes erg mooi, en verbazingwekkend buiten douchen in de regen. Heel bijzonder wat jullie allemaal meemaken, take care! Groetjes van de Leunse overburen
  4. HaPa:
    31 augustus 2020
    Super trots op jullie!! 😘
  5. Daniëlle loeffen:
    7 september 2020
    Wat een mooie foto's, leuk om de foto te zien dat je de kaart hebt gekregen lizz.
    Groetjes juf Daniëlle