Spring break 2021

23 maart 2021 - Wichita Falls, Texas, Verenigde Staten

Hallo allemaal.

Hier weer een berichtje vanuit de States. Op dit moment zit ik dit verhaal te typen tijdens de Nederlandse persconferentie. Weer geen positieve geluiden voor jullie helaas en ik heb dan ook lang getwijfeld of ik ons reisverhaal wel moest delen met jullie. Maar Willem was heel duidelijk: Denk je dat ze andersom ook rekening met ons houden? Uhhhh nee, oké prima !!! Dus bij deze weer een nieuwe verhaal......en als je jaloers bent aangelegd dan zou ik heel snel deze site verlaten hahaha.

Een maand voor onze reis hebben we weer in quarantaine gezeten omdat we in contact waren geweest met een positief persoon. Uiteindelijk is Willem gelukkig negatief getest maar moesten we uiteindelijk toch vanuit de basis in quarantaine blijven helaas. Ik dacht daar gaan we weer maar dit gaat me voor mijn vakantie niet weer gebeuren dus ik heb me 2 weken in huis opgesloten en Willem heeft zoveel mogelijk thuis gewerkt zodat dit niet weer kon gebeuren, maar een week voor de vakantie is Willem wéér op kantoor in aanraking gekomen met een besmet persoon, gelukkig was dit 2 weken na zijn 2e vaccinatie dus had dit geen consequenties voor ons. Uiteindelijk konden we dus heerlijk gaan genieten van onze Spring break vakantie.

Zaterdag 13 maart zijn we vroeg vertrokken vanuit huis richting het vliegveld in Dallas. Het was ongeveer 2 uurtjes vliegen en we stonden midden in Las Vegas. Willem en ik zijn hier in 2010 al geweest dus wij wisten wat we moesten verwachten maar Lizz keek haar ogen meteen uit. We zijn meteen naar ons hotel gereden en onze spullen gedumpt om vervolgens een wandeling over de strip te gaan maken. Ons hotel lag overigens ook aan de strip dus dat was ideaal. We liepen ons hotel uit en dachten meteen.......COVID? Volgens mij bestaat hier geen Covid. Links, rechts, voor, achter overal liepen mensen hutje mutje. De meeste nog net wel met een mondkapje maar verder zag ik geen verschil met een normale situatie. Eigenlijk konden we dit natuurlijk wel verwachten maar dit was wel heel erg. Oké even slikken en door....Willem is gevaccineerd en ik neem het risico maar. Wauw ...wat was het weer mooi om te zien en wat is alles daar nep. Nog nepper dan de barbie poppen in de winkel. De hotels, casino´s, de winkels, de mensen....de één nog nepper, groter en mooier dan de ander. Maar ook wel weer leuk om dit wereldje te zien. En marijuana... phoe volgens mij zit die lucht nog steeds in mijn neus. Als je daar lopend nog niet high van wordt dan weet ik het ook niet meer. In 2 dagen heb je Vegas ook wel weer gezien. Lizz heeft haar ogen uitgekeken, dit zie je natuurlijk in ons boeren Leunen niet. S´avonds zijn we gaan eten in het hotel de Venetian bij een heerlijk Italiaans restaurant. Wij hadden wel zin in een heerlijke pasta of pizza met een lekker wijntje. Dus Lizz en Willem een ´normale´ pizza en ik een pasta, allebei een wijntje en Lizz een frisje. Toen kwam de rekening ($100) en dachten we okee morgen toch maar naar de Mc Donalds hahaha.

Zondag 14 maart hebben we wat andere dingen gezien op de strip. Gelukkig was het vandaag minder druk op de strip en zijn we naar de M&M store geweest. Het was een walhalla voor Willem want hier lagen alle M&M´s gesorteerd op kleur. (de meeste weten wel wat ik hiermee bedoel). Lizz mocht wat ´kleins´ uitzoeken. Nou klein kennen ze hier niet dus heeft ze een M&M dispenser uitgekozen, maar hier moesten natuurlijk ook weer M&M´s in. Oké prima maak maar zelf een zakje M&M´s. Hier kon je dus zelf je kleuren kiezen en een zakje vullen op gewicht. Aankomend bij de kassa smeren ze natuurlijk voor een paar dollar een M&M deken aan. Prima doe er maar bij.....Dat is dan $60 dollar. Pardon.....doe normaal. Zijn die M&M´s van goud gemaakt? En dan denk je weer.....oke alles voor je kind hahaha. Verder een hele leuke dag gehad en veel mooie dingen gezien met als afsluiter de fonteinen bij Bellagio. Hiervan heb ik een filmpje op de site gezet.

Maandag 15 maart zijn we weer vroeg op pad gegaan naar Death Valley. Hier zijn de warmste temperaturen ooit gemeten op aarde en in de zomer word het hier makkelijk 50 graden. Het zou vandaag rond de 22 graden worden dus een prima weertje. Korte broek, blote benen en T-shirt aan en gaan. Bleek dat er deze dag een mega storm op komst was. Jow, dat hebben wij weer..... En je ziet het misschien niet op de foto´s , maar het was best wel heel koud op sommige plekken vooral als je op flinke hoogte zat. Alle Amerikanen hadden dikke kleren en winterjassen aan en daar kwam Jan de Hollander aan in zijn korte broek. Sommige mensen keken ons aan of we niet helemaal goed waren.....Uhhh nee achteraf was dit iets teveel van het goede. Maar wat was Death Valley mooi !!! We wisten niet zo goed wat we ervan moesten verwachten maar hier kun je je dagen vermaken. Voor ons was 1 dag genoeg want uiteindelijk zijn het toch allemaal maar gewoon stenen zoals Willem dat zou zeggen. We hadden gelezen dat je in Death Valley ook geen bereik hebt met je telefoon en dat er maar 1 tankstation was dus je moest goed voorbereid op pad gaan. Dat waren we ook net op het nippertje want tegen het einde van de dag en richting het einde van het park liep de tank steeds leger en duurde het einde toch iets langer dan verwacht. Willem werd steeds stiller en we keken elkaar een paar keer aan. Ach ja, we hadden genoeg eten en drinken bij om een nachtje te overleven zeiden we lachend tegen elkaar. En daar in de verte zagen we een lichtpuntje....Een tanksation.

Dinsdag 16 maart weer optijd op pad om richting Arizona te rijden. We zijn naar de Hooverdam geweest, deze ligt precies op de grens van Nevada & Arizona. Wauw wat was dit indrukwekkend en bijzonder om te zien. En heel hoog. Veel te hoog voor mij met die dieptes. Pfff en dan ouders die hun kind optillen om even over het muurtje heen te laten kijken. Nou die zijn echt niet goed in hun bovenkamer hoor. Vervolgens hebben we nog een stuk van de Route 66 gereden om  vervolgens in een dorpje aan de Route 66 te overnachten. Sommige van jullie zullen misschien denken: Wat vind je daar nu zo mooi aan aan die oude meuk? Toch vind ik dit wel mooi en bijzonder om te zien.

Woensdag 17 maart hebben we een heerlijk ontbijtje gehad en gingen we opweg naar de Grand Canyon. Hier hebben we een helikopter vlucht geboekt. Dit wilde ik in 2010 al heeeel graag maar uiteindelijk hebben we dit toen niet gedaan. Dus dan nu toch maar boeken want als we dit nu niet doen dan gebeurd het vast nooit meer dachten we. En WAUWWW wat was het mooi, prachtig en heel bijzonder. We kregen plaatsen aangewezen en Lizz en ik waren voorin geplaatst naast de piloot. Beter kon niet !!! Het was echt fantastisch. Ik heb hiervan nog wat filmpjes geplaatst. In het echt is het nog mooier. Daarna zijn we het park zelf ingegaan. Shit er stond een mega file, uiteindelijk was het maar 2 mijl maar het zou wel 1.5 duren. Mmm even de navigatie bekijken en uiteindelijk vonden we een weg door het bos die dichterbij de ingang uit zou komen. We keken elkaar aan en zeiden...waarom niet? Dus wij door het bos heen en inderdaad we hadden een uur van de file afgesnoept en vervolgens waren we binnen een half uurtje binnen. Hier hebben we super mooie uitkijkpunten bezocht en mooie foto´s kunnen maken. En ook hier mensen die over hekken klommen om zover mogelijk op het randje te gaan staan voor de perfecte foto of selfie. Te ziek voor woorden... op sommige plekken kon je zo te pletter naar beneden vallen. Ongelooflijk !!!!

Donderdag 18 maart hadden we autodagje. In de ochtend om 10.00 vertrokken en we zouden om 14.00 weer aankomen in Vegas. Maar aangezien we wel dachten dat we de weg terug wisten zonder op de navigatie te kijken was het iets later dan verwacht hahahaha.  Aangekomen bij ons hotel hebben we nog heerlijk gezwommen.

Vrijdag 19 maart hadden we een lekker relax dagje gepland. In de ochtend zijn we even naar The seven magic mountains gereden. Net buiten Vegas staat midden in de woestijn dit mooie en bijzondere kunstwerk. Even een paar fototjes gemaakt en weer terug naar het hotel om een dagje aan het zwembad te genieten. Het was met 27 graden dan ook heerlijk. In de avond zijn we naar het oude gedeelte van Vegas gegaan: Fremont Street. Hier zijn de casino´s vroeger allemaal begonnen. We vonden het misschien nog wel mooier dan de strip. Niet mega druk en veel muziek en barretjes op straat. Deed me denken aan het uitgaan op de kermis. Ik kon zo spontaan een dansje doen, maar ik dacht doe dat maar even niet. Lizz heeft hier nog een mooie karikatuur laten maken zodat ze er een mooie herinnering aan overhield.

We hebben een prachtige week gehad en weer 3 staten bezocht. Nu zijn we onze zomervakantie aan het plannen die al eind mei begint. De cijfers dalen hier nog steeds en het vaccineren gaat ook als een speer dus hopelijk blijft het goed gaan. Vanaf maandag kan iedereen zich in laten schrijven voor een vaccin want de ouderen en risicogroepen zijn al zover als klaar. Dus het ziet er positief uit.

Liefs Willem, Mayke en Lizz

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paola:
    23 maart 2021
    Wat heerlijk om weer te lezen. Klinkt als een super leuke vakantie! En wat een mooie foto’s zeg.
    Uiteraard kun je zo’n verhaal gewoon posten. Alleen maar fijn dat het bij jullie zo de goede kant op gaat.
    Lekker nagenieten nog samen!!
    Groetjes vanuit Leunen
  2. Caroline:
    23 maart 2021
    Wat heerlijk om te lezen en wat een gave foto’s!!!
    Echt een avontuur en wat een ervaringen!
    Geniet nog van jullie mooie tijd daar samen!
  3. Denice:
    23 maart 2021
    Leuk reisverhaal weer. Fijn dat jullie zo genieten daar, het is jullie van harte gegund!!
  4. Iris Blaaupot:
    24 maart 2021
    Wij genieten gewoon mee met jullie tripjes! Echt heel gaaf!
  5. Laurine:
    24 maart 2021
    Owww zo vettt!! Heel gaaf! Een spring breake om nooit te vergeten! Ik ben benieuwd wat jullie volgende tripje gaat worden?! 😘
  6. Lisette:
    24 maart 2021
    Wat gaaf allemaal prachtig !! Maar vertel eens eerlijk Willem, ja ja daar in die 😟helikopter...ik zag jouw kijken ( die oogjes )naar buiten van ....oeh...gaat dit wel goed
    Groot gelijk geniet ervan met z'n drieën zoiets maak je maar 1x mee.
    En uh ...wij slaan ons er wel door heen hier in NED
  7. Mascha:
    25 maart 2021
    Leuk verhaal en weer een hoop mooie herinneringen gemaakt samen! Prachtige foto’s!!
    ooit komt het NL ook wel goed :) enjoy!
  8. Kim:
    29 maart 2021