Hier zijn we weer..

16 november 2020 - Wichita Falls, Texas, Verenigde Staten

Hallo Allemaal,

Het is eventjes geleden maar hier weer een verhaaltje vanuit het nog steeds warme Texas. Ik sta er nog elke dag van te kijken hoe mooi het weer nog is. We hebben al weken dat het nog steeds rond de 25 graden is en dat half november. Hier konden we altijd alleen maar van dromen (wij als mooi weer mensen) dus toch weer iets positiefs in deze tijd. Het heeft even geduurd voordat we weer wat te vertellen hadden, aangezien wij hier ook niet zo heel veel meemaken in de Corona tijd. Zoals jullie weten lopen de besmettingen in de VS ook weer dagelijks op. In Texas valt dit relatief nog wel mee maar in de county waar wij wonen is het DONKER ROOD !! Alles is nog gewoon open zoals bioscopen, restaurants, winkels, maar nog steeds met mondkapjes. Trump heeft ook aangekondigd dat zolang hij president is er geen lockdown komt. Och ja, ik had ook niet anders verwacht van die man. Ik denk als Biden in januari er zit dat er het een en ander wel  gaat veranderen, tenminste dat zegt hij. We zijn er dan ook helemaal klaar mee (bij jullie zal het vast niet anders zijn). We zijn wel weer toe aan gezelligheid, borreltjes, etentjes, maar we doen het er nog maar even mee. We hebben de verkiezingen ook gevolgd en wat een circus is dat, geweldig en leuk om een keer mee te maken. Er stond hier dagelijks een Trump trailer waar je merchandise van Trump kon kopen om de verkiezingen te steunen. Wij hebben wat leuke collectors items gekocht die in de toekomst veel geld waard worden. Hahahaha. Die man gaat nooit meer vergeten worden. Ook is er hier in Wichita een Trump parade geweest. Allemaal auto´s met vlaggen van Trump die door de hele stad rondjes rijden. Je moet er maar zin in hebben ;)

In september hebben Willem en ik nog 2 weken in qurantaine gezeten. We hadden op een donderdag bezoek gehad van een leerling met zijn vrouw en op zondag kregen we een telefoontje dat hij positief getest was. SHIT SHIT. Wat nu? Dus wij met ons goede gedrag ook maar naar de Urgent Care om ons te laten testen. Wij een afspraak gemaakt en moesten om 17.00 voor de deur in de auto wachten en een SMS sturen als we er waren. Nou vervolgens laten ze ons nog even lekker een uur in de auto wachten, TOP. Eenmaal binnen waren we meteen aan de beurt en werden we geholpen door een vrouw die hoogzwanger was. En ze had alleen een mondkapje op, nog geen eens handschoenen. Heel bijzonder dat dit zomaar mag en kan. Eenmaal getest hebben we 15 minuutjes gewacht en kregen we de uitslag dat we allebei negatief waren. Woehoe yes !! Maar die lol ging er snel vanaf want we moesten vanuit Willem zijn werk toch 2 weken in quarantaine. Willem heeft vervolgens op de basis 4 dagen later nog een 2e test moeten laten doen en ook die was negatief maar toch 2 weken thuis blijven. Dus hebben we die tijd maar nuttig besteed en de tuin grotendeels winterklaar gemaakt.

Na onze quarantaine zijn we heerlijk een dag naar de Wichita Mountains geweest. Dat is ongeveer een dik uur rijden vanuit huis. Maar wauw wat is het hier prachtig. Heel veel trails om te wandelen tussen de bizons, longhorns, prairie dogs en nog veel meer wilde dieren. Wie had dat gedacht dat ik ooit nog kon genieten van mooie natuurparken op mijn wandelschoenen van Sketchers. Hahahaha ik moet gewoon lachen terwijl ik dit aan het typen ben.

De maand oktober staat hier in het teken van Halloween. Wauw wat is dit tof om mee te maken. Sint Maarten is er niks bij;) Mensen sloven zich echt uit om hun huis en tuin te versieren, de een nog gekker dan de ander. Ik dacht dat wij iets te uitbundig waren met onze versiering maar het was niks bij de gemiddelde Amerikaan. Half oktober hebben we heel creatief op een zondagmiddag pompoenen uitgehold en dat met 30+ graden. Het resultaat: De pompoenen konden we na 2 dagen weggooien vanwege de hitte. Daarom hebben ze hier dus allemaal nep pompoenen aan de deur staan. Weer wat geleerd voor de komende jaren. Op vrijdag 30 oktober was er Trunk or Treat op de vliegbasis. Daar staan dus allemaal mensen met Pick-ups die vol liggen met snoep die ze uitdelen aan de kids. Niet normaal hoeveel daar werd uitgedeeld. De dag erna waren we uitgenodigd bij een Nederlands gezin om samen Halloween te vieren. Eerst hebben we friet met Nederlandse bitterballen gegeten. Mijn god wat was dat een feest, bitterballen dat is heel lang geleden. Daarna klaargemaakt en de straat op. De mannen bleven thuis om snoep uit te delen en wij gingen met de kids op pad. Er zijn overigens ook ouders die in hun auto meerijden en de kids laten lopen. Lekker Amerikaans ook, vooral niet teveel bewegen. We kregen ook de tip en een shopper tas mee te nemen anders krijg je niet al het snoep mee. Ik dacht dat kan niet waar zijn, maar ik zou zeggen bekijk de foto´s en je zult zien dat we voor een jaar snoep in huis hebben.

Inmiddels begint hier alles in de kerstsferen te komen. Wij hebben inmiddels ook 2 bomen gekocht maar volgens mij hebben ze hier nog wel meer bomen in huis staan. Ik moet zeggen, je kunt hier ook heerlijk kerstshoppen. Zoveel leuke dingen en zo anders dan in Nederland. In Nederland heb je de Intratuin, Leurs of de Action. Nou hier heb je bij elke winkel een mega kerstafdeling, geweldig. Afgelopen zaterdag hebben we dan ook bij de kerstboom Home Alone gekeken. Waar kun je dat nou beter doen dan in het land waar de film gemaakt is. Nu zien we zoveel herkenbare dingen in de film wat hier dus ook echt allemaal is. Willem is dan dus ook op het idee gekomen en scenes uit die film hier na te maken......we hebben hier zo om moeten lachen dus wordt vervolgd, of misschien ook wel beter van niet ;)

Volgende week heeft Lizz een weekje herfstvakantie. We zouden eigenlijk naar New York gaan maar helaas kan dit niet doorgaan. In New York zijn bijna geen besmettingen meer dus ze willen dat iedereen die de staat binnen komt 2 weken in quarantaine gaat. Dat wordt een beetje lastig als je maar 6 dagen wil gaan. Inmiddels werd ik er weer mee geconfronteerd dat ik met een militair getrouwd ben. Willem heeft dagenlang allemaal complot theorieën bedacht om toch binnen te komen zonder qurantaine, maar helaas is dit hem niet gelukt. Dus we gaan een weekje roadtrippen in New Mexico.

Bij deze willen wij ook iedereen bedanken voor alle leuke en lieve pakketjes, brieven en kaarten die we de afgelopen maanden hebben ontvangen. Van pepernoten, chocolade letters, rookworsten, drop, sieraden, boeken, tijdschriften, en nog veel meer. Ik kan niet uitleggen hoe leuk het is om post vanuit Nederland te ontvangen. Ieder pakketje en kaartje is zo leuk om te krijgen. Zo lief dat jullie nog steeds aan ons denken.

Ik ga er voor nu een einde aan maken en zoals hier iedereen zegt......stay safe

Liefs van ons.

1. Buurman Gijs:
    16 november 2020
    Weer mooie en bijzondere verhalen! Leuk om op een afstandje mee te mogen genieten. Gek gekker gekst....
    Stay safe!
  2. HaPa:
    17 november 2020
    Haha wij hoeven voorlopig geen zoete voedselpakketjes op te sturen 😉
    XX
  3. Lisette:
    17 november 2020
    Oh Mayke prachtig wandelen tussen de bizons, longhorns, prairie dogs en wilde dieren 😀 dit gaat jullie beter af dan gewoon ien Luune ien de paes....te moeten wandelen !! Motte vluchten vur enne koe pff !
  4. Laurine:
    18 november 2020
    Haha, lijkt me ook heel gek om met deze temperaturen de kerstboom op te zetten! Maar ondanks de Corona toch ontzettend veel leuke dingen gedaan zo te lezen! Jullie zijn al helemaal ingeburgerd 😉
  5. Denice:
    24 november 2020
    Leuk weer een update uit Texas! En natuurlijk veel plezier met de roadtrip naar new mexico!