Half jaartje hier

15 december 2020 - Wichita Falls, Texas, Verenigde Staten

Hallo Allemaal,

Hierbij het laatste verhaaltje van 2020 !! Wat een raar jaar was dit met héél véél ups en downs. Wat een mooi jaar met veel nieuwe avonturen had moeten worden is veranderd in een onzeker jaar. We hebben veel onzekerheden gekend het afgelopen jaar en nog steeds. Uiteindelijk hebben we er tot nu toe iets moois van proberen te maken en dat is redelijk gelukt. Helaas niet zoals vooraf gehoopt, maar hopelijk gaat het jaar 2021 er voor iedereen uiteindelijk beter uitzien. Het leven is tenslotte een ´feestje´ alleen moet je zelf de slingers ophangen en er het beste van proberen te maken.

Ook onze vakantie in de Thanksgiving week is helaas in het water gevallen. We dachten goed voorbereid op vakantie te gaan, maar toen we eenmaal de grens van New Mexico hadden bereikt bleek dat deze staat net van te voren in een volledige lockdown is gegaan zoals nu bij jullie het geval is. Zo goed voorbereid waren we dus blijkbaar niet. Achteraf past dit ook wel bij dit jaar dus dat kon er nog wel bij. We hadden de eerste 4 nachten gepland dus deze hebben we wel volgemaakt. Uiteindelijk bleek dat echt alles dicht was en dat eten afhalen ook lastig bleek. We hadden dus na 4 dagen al besloten dat we weer terug naar huis gingen. Op vrijdagmiddag vertrokken en dinsdagavond lagen we weer in ons eigen bed na een terugeis van ongeveer 10 uur. We hebben dus vooral veel in de auto doorgebracht. Onderweg hebben we wel veel leuke en mooie dingen gezien. Van de Route 66, een alpaca farm, slapen in een trailer tussen de bergen tot aan een sneeuwstorm en een heerlijk zonnetje. We gaan deze staat in de komende jaren zeker nog een keer bezoeken want daar is het wel echt heel mooi !!

Twee keer per jaar komen er nieuwe Nederlandse studenten hier binnen voor hun opleiding, zo ook de laatste zondag van november. Iedere groep studenten die hier zit hebben hun eigen ´sponsorouders´ dit betekend dat ze hier tijdens hun opleiding altijd op terug kunnen vallen als er problemen zijn. Dus mochten er privé problemen zijn of er is iets met hun opleiding dan zijn die er voor hun, maar ook voor de leuke dingen en ontspanning zoals lekker zwemmen, avondje borrelen, lekker komen eten noem maar op. Iedereen kan dit zelf op z´n eigen manier invullen. Uiteindelijk hebben wij gezegd dat we graag de nieuwe sponsorouders van de nieuwe leerlingen willen zijn, dus we hebben er weer wat kiddies bij hahahaha. 4 mannen waarvan 1 zijn partner bij heeft. Echt een super leuke nieuwe club. Aankomend jaar zal er nog een partner van 1 van de jongens hierheen komen en jaja dan we hebben een ´BN´er´in ons midden. Vanwege haar werk kon ze niet meteen meereizen dus hopen wij haar volgend jaar te mogen ontmoeten, waar vooral Lizz heel blij mee is.

De dames die hier zitten worden er ook steeds meer dus dat is wel heel gezellig. Samen leuke dingen doen en dagjes uit. Een aantal weken geleden zijn we een dagje gaan paardrijden. Mijn god, paardrijden wie verzint het uberhaubt? Ik heb nog nooit op zo´n beest gezeten. Maar zoals jullie weten laat ik me niet zomaar kennen. Ik heb ook echt helemaal niks met die dieren. Zien er mooi uit maar daar heb je het dan ook mee gehad. Uiteindelijk was het wel heel gezellig en hebben we flink gelachen !! Vorige week zijn we een dagje naar Fort Worth geweest en naar Grapevine. In Fort Worth heb je nog de ouderwetse Stock Yards, waar dagelijks de longhorns nog door de straten lopen en het vee daarna verhandeld wordt. Echt super leuk om te zien dat dit nog op de ouderwetse manier gebeurd. Als je hier loopt waan je je echt nog in de jaren......? Wie kan het mij vertellen. Met oude saloons, dieren die los lopen en mensen in echte cowboy kleding, en nee niet voor de lol maar dit is daar echt nog hun kledingdracht. Daar kun je dus het ouderwetse Texas nog meemaken. Daarna door naar Grapevine, dit noemen ze ook wel The Christmas Capitol. Wauw..... wat is het hier prachtig allemaal. Lekker kerst op z´n Amerikaans. Over de top versierd, kerstmuziek all over the place en zelfs de stoomtrein van The North Pole Express. Kerst shoppen is hier wel echt mega leuk in Amerika. Hoe foei lelijk de kleding hier is zo mooi en leuk zijn de kerstspullen hier. En niet alleen de kerstspullen maar ook de versieringen van de huizen en straten. De Amerikaanse films zijn er niks bij, fantastisch. Ik raad iedereen aan om een keer kerst in Amerika te vieren. Uhhhh nee, niet allemaal bij ons hahaha. Je kunt zelfs kaartjes kopen voor een treintje en daarmee ga je door de hele wijk heen om bij iedereen te kijken. Mochten we dit nog gaan doen dan zal ik zeker de foto´s op de site zetten.

Ik ga er voor dit jaar een einde aanmaken want ook het einde van het jaar is weer inzicht. Ik hoop echt oprecht dat 2021 er voor iedereen zoveel mooier en beter uit gaat zien en dat wij ook hier mensen kunnen ontvangen zodat we onze ervaringen hier kunnen delen met familie en misschien wel vrienden.

Vanuit hier wensen wij jullie alsnog hele fijne feestdagen en een gelukkig en vooral gezond 2021.

Stay safe.....

Liefs van ons

1. Buurman Gijs:
    16 december 2020
    Wederom jaloersmakend!! Een raar jaar maar mooie verhalen op deze site. Thanks.
    Hopelijk tot in 2021.
    Fijne kerstdagen en een goeie roetsj 😉
    Groetjes van de buurtjes en knuffel van Juna en Revi