De verhuizing

15 mei 2020 - America, Nederland

We zijn inmiddels al weer vergevorderd in onze voorbereidingen en de verhuizing hebben we achter de rug. Wat was dit een drukke en rare periode. Het hele huis stond op z'n kop. Opruimen, uitzoeken, en alles vervolgens scheiden. Wat gaat er mee op de boot, wat blijft er in Nederland achter in de opslag en wat gaat er mee in het vliegtuig? Keuzes maken is soms best moeilijk haha.

Maandag 20 april: Vandaag stonden er 2 mensen van het verhuisbedrijf op de stoep en hun begonnen vast met inpakken. We mochten en konden helemaal niks zelf doen dus alles werd voor ons gedaan. Even wennen voor ons wat we houden altijd graag zelf de regie in handen en dit moesten we nu loslaten, maar gelukkig werd er zorgvuldig met onze spullen omgegaan.

Dinsdag 21 april: Vandaag kwamen er 4 mensen van het verhuisbedrijf om de rest in te pakken en klaar te maken om vervolgens de dag erna alles in de container te laden. Het ging allemaal zo snel, dat wat hun in 3 dagen hebben gedaan hadden wij in 1 maand nog niet voor elkaar gekregen. Alles maar dan ook alles werd helemaal in dozen of karton ingepakt.

Woensdag 22 april: Vandaag was het zover, de grote container kwam aanrijden en alle spullen werden ingepakt. Begin van de middag waren ze klaar en daar ging de vrachtwagen op weg naar Alphen aan de Rijn (opslag) en vervolgens naar de haven in Rotterdam. Heel vreemd om dan in een compleet leeg huis te staan. We hebben uiteindelijk 6 koffers met spullen achter gehouden waar we de komende tijd mee leven.

De planning was dat de boot afgelopen woensdag (12 mei) zou vertrekken, maar helaas hebben we net te horen gekregen dat deze minimaal 1.5 week vertraagd is en pas op z'n vroegst 21 mei gaat vertrekken. Laten we het hopen.

Inmiddels zitten we alweer bijna 4 weken in een huisje op Center Parcs en ook hier zijn we goed gewend. In het begin even wennen omdat we nu een stuk minder ruimte hebben. Het park is nog steeds gesloten en dit betekent geen faciliteiten, geen mensen. Het lijkt wel of we in quarantaine zitten haha.

Gelukkig is Lizz ook weer begonnen op school zodat ook zij afscheid kan nemen van haar vriendjes en vriendinnetjes wat wij erg belangrijk vonden. Ze heeft ook erg veel zin in haar afscheidsfeestje.

Willem rond zijn werk in Nederland ook bijna af en dan hebben we nog 3 weekjes de tijd om afscheid te gaan nemen van vrienden en familie en voor te bereiden op ons vertrek op 10 juni.

Liefs Willem, Mayke en Lizz

1. Iris Blaaupot:
    15 mei 2020
    Leuk om jullie zo te volgen!
    Succes met de laatste loodjes in NL
  2. José Claessens:
    15 mei 2020
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Heel veel succes
  3. Buurman Gijs:
    15 mei 2020
    Wat schrijven jullie leuk!!!!
    Wij blijven jullie volgen. Kan Juna Lizz toch nog een beetje zien :)
  4. Denice:
    15 mei 2020
    Super leuk om mee te kijken en op deze manier toch in contact te blijven met elkaar. Ook voor later een mooi naslagwerk!
  5. Kim:
    17 mei 2020
    Leuk om te volgen zo,en via de app natuurlijk 😅😘
  6. Paola:
    9 juni 2020
    Wat een super leuke site om jullie zo te kunnen blijven volgen. Dat gaan we dan ook zeker doen. Heel veel succes met alles en vooral veel geluk!!